Etappe #3: Praia de Angeiras - Povoa do Vazim, 15km

3 september 2016 - Póvoa de Varzim, Portugal

De derde dag.......we hebben gisterenavond een mooi gesprek gehad met een andere pelgrim uit Zwitserland bij de Bodensee. Een medetentgenoot van ons. Mooi wat er op de camino gebeurt. De wandeling brengt ons via het plankier langs de kust langs mooie plekjes. Het is niet zo warm vandaag, wel vochtig met een mist uit zee die de hele dag bleeft hangen. We wandelen door Villa do Conde, in vroeger tijden de plek waar de ontdekkingsreizigers hun schepen lieten bouwen. We zijn op onze eigen ontdekkingsreis. Rond 15u komen we aan in Povoa Varzim. Hier checken we in in de lokale donativo, een plek waar pelgrims tegen een vrijwillige bijdrage kunnen slapen. Eten doen we bij een lokale tentje waar de twee mannen blij waren met onze komst. Met een heerlijk visgerecht sluiten we de dag af en maken ons op voor morgen. We krijgen een lesje loslaten en vertrouwen van Sint Jacob: Alle logementen en betaalbare hotels op de route zitten vol......hmm.....