Etappe #14: Pontevedra - Briallos albergue 18km

13 september 2016 - O Cruceiro, Spanje

Vandaag was een rustig dagje. Goed wakker geworden in het hostel en een goed stevig ontbijt besteld waar we weer een uurtje op konden lopen.
We vertrokken en besloten nog even door het stadje Pontevedra heen te banjeren in de vroegte en hebben even een koffietje gedaan op een terrasje aan een plein. Heerlijk om zo over de backpacks (die ondertussen onze trouwe koffiepartners zijn geworden en de lege stoelen aan de tafel vullen) het plein op te turen naar de stad die ontwaakt.
Even langs de tourist info voor een stempel en we zijn op weg. De start is vandaag moeilijk voor mij. Pijnlijke blaar op mn voet en zware benen. Ook dit is deel van de Camino. Na ongeveer een anderhalf uur lopen verdwijnt het gevoel en lopen we weer lekker.
Voor de lunch gaan we maar een klein cafeetje die een heerlijk broodje voor ons klaarmaakte. Ook het hondje van de bovenbuur kwam even langs om te stofzuigen.
Tijdens de lunch was er een wolkbreuk. Wat een water! Nu snappen we ook de geslibte grond op bepaalde plaatsen van ons pad. Het regent niet veel, maar als het regent...
Na een viertal uurtjes lopen komen we aan bij de albergue. Geen receptionist te vinden. We worden onthaald door eerst aangekomen pelgrims die ons de weg wijzen door het gebouw en ons verzekeren dat we ons konden instaleren en savonds iemand zou langskomen. En inderdaad, om 9 uur savonds stond er iemand op de stoep om het geld te ontvangen.
Mooi ook om ergens aan te komen waar zowel de deuren als de mensen heel open zijn!

We hebben een fijne avond gehad met leuk gezelschap aan de eettafel. Bij het uitbuiken buiten zagen we ook nog een volledige regenboog aan de hemel verschijnen. Heel speciaal de spectaculaire wolken, kleuren en de regenboog. Blij dat we dat allemaal mogen meemaken. Nu weer tijd voor onze slaapzakken.

Fabienne