Etappe #15: Albergue Portas-Braillos - Albergue Valga 15km

14 september 2016 - Valga, Spanje

We zijn de laatsten die vertrekken. Het is half 9 en de mist hangt over de velden wanneer we de route weer opzoeken. Na een uurtje komen we aan in Caldas de Reis, een klein en leuk plaatsje. Helaas zijn de kerken gesloten, maar we ontmoeten een Nederlandse pelgrim Marja die ons naar het politieburo verwijst voor een stempel. Daar worden we hartelijk ontvangen en vrolijk wordt ons boekje bijgewerkt. Marja neemt ook de taak op zich als toeristische gids, wanneer ze verteld over de helingskracht van het warme bronwater. Wij wandelen verder en ontmoeten de twee Zuidafrikaanse dames weer, op zoek naar de weg het stadje uit...:) Een vriendelijke winkelier is zijn portaaltje aan het poetsen en ziet ons zoeken. Mooi hoe behulpzaam de mensen onderweg zijn. Zij wijst ons de weg naar een cafeetje waar we gaan ontbijten. Nog even naar de supermarkt en hup weer onderweg, We nemen de tijd vandaag; we willen beetje fris op de dag in Santiago aankomen aan het einde van de week. De route wordt iets commercieler..... Vending machines langs de weg en mogelijkheden iets te drinken. Vandaag slapen we in de Albergue van Varga. Daar komen we de mensen van gisteren ook weer tegen.....nog 32km naar Santiago.....