Tijdens het wandelen...

2 september 2016 - Póvoa de Varzim, Portugal

De eerste twee dagen hebben mij al flink wat geleerd. In het begin van de eerste dag, was ik bang dat alles te snel zou gaan. Nu ben ik erachter gekomen dat het helemaal niet snel gaat. Bij elke stap die je zet krijg je nieuwe indrukken, verandert je gevoel en je omgeving. Door het stapvoetse tempo ondek je allerlei kleine details die je anders nooit had gezien.
Toen we gisteren Porto uitliepen waren we het erover eens dat het best bijzonder is in onze tijd om te voet een stad te verlaten. Normaal doen we dit altijd met bus, auto, trein, metro... Ook als we op vakantie vertrekken wil je zo veel mogelijk zien van de streek. Of je het nou goed hebt gezien of niet, je hebt het gezien en hup naar het volgende. Te voet kan je niet zo makkelijk kiezen. Je loopt immers niet zomaar even 10km verder om iets te gaan bekijken. Het is allemaal wel relaxed want je krijgt het gevoel dat het niet hoeft, dat gecross. Lekker relaxen in een hangstoel terwijl je de omgeving in je opneemt en bewust bent van dat ene kindje in de speeltuin die applaus krijgt van zijn familie omdat ie net een dansje heeft gedaan, brengt je zoveel meer. Fabiënne

1. Chantal:
    2 september 2016
    Ik heb wel eens horen zeggen dat de snelheid (of traagheid) van het wandelen het enige tempo is wat onze geest kan bijhouden op vlak van het aantal indrukken dat je te verwerken krijgt.